آماروید چیست و چه مشخصاتی دارد؟(سامانه تحلیلی رایگان)

بعد از تحریم سرویس گوگل آنلایتیکس برای اپلیکیشن‌های اندروید ایرانی، سرویس «آماروید» توسط متخصصان ژوبین برای استفاده رایگان و آزاد تمام توسعه‌دهندگان اندرویدی ارائه شد.

اما سامانه تحلیلی برنامه‌های اندرویدی (آماروید) چه مشخصاتی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا از مشخصات این سامانه ایرانی باخبر شوید.

 

سامانه تحلیلی چیست؟

توسعه‌دهندگان اندرویدی برای اطلاع از میزان کاربران، تعداد نصب‌ها، کاربران آنلاین و مواردی مشابه نیاز به استفاده از سامانه‌ای دارند که این کار را برای آنها انجام دهد. این اطلاعات برای مدیریت سرور، پایگاه داده و خدمات ارائه شده مورد نیاز است.

از این رو سامانه‌هایی در دنیا شکل گرفته است که این اطلاعات را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار می‌دهد. نمونه برجسته این سامانه‌ها گوگل آنالایتیکس است که هم به اپلیکیشن‌ها و هم به وب‌سایت‌ها ارائه شده است.

 

آماروید جایگزین گوگل آنالایتیکس

از زمانی که شرکت گوگل خدمات خود در Analytics را روی توسعه‌دهندگان اندرویدی در ایران بست، متخصصان شرکت ژوبین تلاش کردند تا سامانه‌ای مشابه را طراحی کرده و در اختیار تمام توسعه‌دهندگان اندرویدی در ایران قرار دهند. این سامانه با نام آماروید عرضه شد.

 

آماروید رایگان است

سامانه تحلیلی آماروید، برای تمام توسعه‌دهندگان اندروید در ایران رایگان است و همه می‌توانند به راحتی از این سامانه تحلیلی استفاده کنند.